Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReilly, Thomas F.; und weitere
TitelSay What? Communication Strategies of Teachers of the Behaviorally Disordered.
QuelleIn: B. C. Journal of Special Education, 10 (1986) 3, S.271-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Disorders; Classroom Techniques; Communication Skills; Elementary Secondary Education; Interpersonal Communication; Special Classes; Special Education Teachers; Special Schools; Speech Communication; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractEight classroom communication techniques were ranked by 156 teachers of behavior disordered students who taught in self-contained or alternative settings, and who had either received or lacked formal communication training. Among results were that exclamatory verbal reinforcement was ranked most effective, and "I" messages least effective, by all groups. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: