Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiles, Wilford G., Jr.; und weitere
TitelStudent Perceptions of Skill Acquisition through Cases and a General Management Simulation: A Comparison.
QuelleIn: Simulation and Games, 17 (1986) 1, S.7-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBusiness Administration Education; Case Studies; Comparative Analysis; Educational Games; Higher Education; Intermode Differences; Literature Reviews; Policy Formation; Questionnaires; Research Methodology; Research Needs; Simulation; Student Attitudes; Tables (Data)
AbstractDescribes a rigorously controlled study comparing university students' perceptions of learning from a business simulation and from cases in a business policy course. Results indicate students perceive both cases and simulations as viable and valuable instructional methods, although cases are perceived to be generally superior to simulations. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: