Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMemory, David M.; McGowan, Thomas M.
TitelUsing Multilevel Textbooks in Social Studies Classes.
QuelleIn: Social Studies, 76 (1985) 4, S.174-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Needs; Elementary Secondary Education; High Interest Low Vocabulary Books; History Instruction; Readability; Reading Ability; Reading Difficulties; Social Studies; Textbooks; Units of Study
AbstractDiscusses why social studies is suitable for multilevel textbook programs, and important features of viable multilevel textbook programs are examined. A sample unit of study for a high school U.S. history course using multilevel texts is provided. A list of easy-reading secondary grade social studies materials is also included. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: