Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoffman, Paul R.; und weitere
TitelMisarticulating and Normally Articulating Children's Identification and Discrimination of Synthetic [r] and [w].
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 50 (1985) 1, S.46-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation Impairments; Behavior Patterns; Primary Education; Speech Skills
AbstractTwenty-two six-year-olds who misarticulated word-initial [r] as [w] were compared with 13 age-matched normally articulating children on ability to identify and discriminate seven synthetic stimuli representing an acoustic continuum between [we] and [re]. Results indicate that a majority of the misarticulating children have failed to phonemically distinguish [r] from [w]. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: