Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlake, Barbara S.; Huntley, Renee M.
TitelCan Relevant Grammatical Cues Result in Invalid Test Items?
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 44 (1984) 3, S.687-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGrammar; Higher Education; Item Analysis; Multiple Choice Tests; Test Construction; Test Format; Test Items; Test Validity; Test Wiseness; ACT Assessment
AbstractTwo studies examined the effect of making the correct answer of a multiple choice test item grammatically consistent with the item. American College Testing Assessment experimental items were constructed to investigate grammatical compliance to investigate grammatical compliance for plural-singular and vowel-consonant agreement. Results suggest some subject sensitivity to these cues. (Author/BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: