Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKulka, Richard A.; und weitere
TitelAggression, Deviance, and Personality Adaptation as Antecedents and Consequences of Alienation and Involvement in High School.
QuelleIn: Journal of Youth and Adolescence, 11 (1982) 3, S.261-79Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Experience; High Schools; Influences; Longitudinal Studies; Perception; Personality Development; School Attitudes; Secondary Education; Student Alienation; Student Attitudes; Student Behavior; Student Participation
AbstractFindings indicate that (1) boys who more frequently break school rules and engage in aggressive or deviant behavior may often come to have more negative attitudes toward school staff and less involvement in school; and (2) student involvement and participation in school life can influence certain aspects of adolescent personality. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: