Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwarzwald, Joseph; Cohen, Sarah.
TitelRelationship Between Academic Tracking and the Degree of Interethnic Acceptance.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 74 (1982) 4, S.588-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Ethnic Relations; Foreign Countries; Interpersonal Relationship; Junior High Schools; Peer Acceptance; Racial Integration; Sociometric Techniques; Student Attitudes; Test Construction; Track System (Education); Israel
AbstractThe Interpersonal Relationship Assessment Technique was developed and the relationship between academic tracking and degree of cross-ethnic acceptance in integrated homeroom classes was examined. Among 2,323 Israeli junior high students, the degree of cross-ethnic acceptance was positively related to the academic status of evaluated classmates. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: