Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYogev, Abraham; Ronen, Rachel
TitelCross-Age Tutoring: Effects on Tutors' Attributes.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 75 (1982) 5, S.261-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAltruism; Cross Age Teaching; Empathy; Foreign Countries; Helping Relationship; High School Students; Junior High School Students; Participant Satisfaction; Peer Teaching; Secondary Education; Self Esteem; Tutorial Programs; Tutoring; Underachievement; Israel
AbstractThe psychological benefits of a high school tutoring program were investigated. Results gathered from questionnaires answered by high school students tutoring junior high school students, both before and after the tutoring experience, indicated that tutors' empathy, altruism, and self-esteem increased as a result of program participation. (Authors/CJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: