Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorris, Larry W.; Engle, W. Benjamin
TitelAssessing Various Coping Strategies and Their Effects on Test Performance and Anxiety.
QuelleIn: Journal of Clinical Psychology, 37 (1981) 1, S.165-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; College Students; Coping; Emotional Adjustment; Fear; Higher Education; Performance Factors; Self Concept; Stress Variables; Test Anxiety
AbstractInvestigated the use of cognitive coping strategies in meeting the stressfulness of a testing situation and the relation of these strategies to performance and test anxiety. Rationalization and isolation were associated with better performance, preoccupation and resignation with higher anxiety and poorer performance, and denial with lower anxiety. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: