Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBetser, Sagit; Ambrose, Rebecca; Martin, Lee
Titel"Excited to Crash the Party": Girls Self-Author Their Identities as Makers in a Girls-Only Design/Build Space
QuelleIn: Equity & Excellence in Education, 56 (2023) 1-2, S.159-171 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Martin, Lee)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1066-5684
DOI10.1080/10665684.2022.2131195
SchlagwörterFemales; Summer Programs; Shared Resources and Services; Empowerment; Design; Gender Issues; Gender Bias; Self Concept; Adolescents; Ethnography
AbstractThis ethnographic study examines a girls-only summer maker program designed to empower girls who learned to use power tools to build their own designs. Drawing from theories of identity construction within figured worlds, the article shows how girls in the program authored themselves into roles that run counter to patriarchal notions of making and femininity. Illustrative examples show how girls played with gender presentation, produced gender-bending artifacts that became identity resources, and learned to collectively navigate traditionally male spaces. The article concludes with implications for the design of equitable maker learning environments. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Equity & Excellence in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: