Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlackmore, Jill
TitelGoverning Knowledge in the Entrepreneurial University: A Feminist Account of Structural, Cultural and Political Epistemic Injustice
QuelleIn: Critical Studies in Education, 63 (2022) 5, S.622-638 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Blackmore, Jill)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1750-8487
DOI10.1080/17508487.2020.1858912
SchlagwörterEpistemology; Institutional Characteristics; Entrepreneurship; Universities; Social Justice; Governance; Feminism; Humanities; Social Sciences; Politics of Education; Science and Society; Neoliberalism; Educational Change; Higher Education; Foreign Countries; Australia
AbstractIn the entrepreneurial university, epistemic governance is exerted through external pressures of market competition, funding, university rankings and research assessment and internal processes of organisational restructuring and mechanisms of corporate governance to re/produce epistemic injustices. Data from a study of three Australian universities illustrate the implications of these for the Humanities and Social Sciences, numerically feminised fields of research and practice and how, in the Australian context, political conservatism aligns with a particular Anglophone sensibility regarding science and society. Excluding the social and critical knowledge practices of the humanities and social sciences is dangerous to both the academy and democracies, particularly in post-truth times. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Critical Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: