Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhao, Li; Li, Yingying; Qin, Wen; Amemiya, Jamie; Fang, Fang; Compton, Brian J.; Heyman, Gail D.
TitelOverheard Evaluative Comments: Implications for Beliefs about Effort and Ability
QuelleIn: Child Development, 93 (2022) 6, S.1889-1902 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zhao, Li)
ORCID (Amemiya, Jamie)
ORCID (Heyman, Gail D.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13829
SchlagwörterAudiences; Positive Reinforcement; Preschool Children; Interpersonal Communication; Childrens Attitudes; Beliefs; Ability; Achievement
AbstractThis research examined the effects of overhearing an adult praise an unseen child for not needing to work hard on an academic task. Five-year-old Han Chinese children (total N = 270 across three studies; 135 boys, collected 2020-2021) who heard this low effort praise tended to devalue effort relative to a baseline condition in which the overheard conversation lacked evaluative content. In Study 3, low effort praise increased children's endorsement of essentialist beliefs about ability and their interest in becoming the kind of person who does not need to work hard to succeed. The findings show that overhearing evaluative comments about other people, a pervasive feature of daily life, can have a systematic effect on young children's beliefs about achievement. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: