Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFancera, Samuel F.
TitelA Scale to Measure School Leaders' Use of Twitter for Professional Development and Learning
QuelleIn: NASSP Bulletin, 105 (2021) 2, S.111-129 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fancera, Samuel F.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/01926365211008990
SchlagwörterPrincipals; Social Media; Computer Mediated Communication; Faculty Development; Measures (Individuals); Factor Analysis; Factor Structure; Use Studies; Foreign Countries; Superintendents; United States; Canada
AbstractThe purpose of this research was to develop and test an instrument to measure school leaders' use of Twitter for professional development (PD) and learning. Findings from an exploratory factor analysis indicate that the resulting nine-item Twitter for PD Scale offers a valid and reliable instrument to measure school leaders' use of Twitter for PD and learning. Researchers and practitioners can use the Twitter for PD Scale to measure the influence of Twitter-delivered PD on various educational outcomes. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: