Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRitchie, Jenny
TitelMovement from the Margins to Global Recognition: Climate Change Activism by Young People and in Particular Indigenous Youth
QuelleIn: International Studies in Sociology of Education, 30 (2021) 1-2, S.53-72 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ritchie, Jenny)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0962-0214
DOI10.1080/09620214.2020.1854830
SchlagwörterClimate; Activism; Indigenous Populations; Advocacy; Political Attitudes; Racial Bias; Foreign Policy; Justice; Indigenous Knowledge; World Views; Ethnic Groups; Pacific Islanders; Foreign Countries; Conservation (Environment); Youth; New Zealand
AbstractThis paper reflects on the recent global youth climate change movement in relation to theoretical considerations of Indigeneity, post-Anthropocentricism and decolonial practices. It then highlights the perspectives of several young climate activists, before considering a range of factors ('elephants in the room') that lurk behind the incapacity of our current practices to create spaces that provide opportunities for full expression of young people, particularly Indigenous young people, to articulate their political analyses and collectively advocate for ways of being in the world that will honour their values and aspirations. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Studies in Sociology of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: