Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIloh, Constance
TitelAn Alternative to College "Choice" Models and Frameworks: The Iloh Model of College-Going Decisions and Trajectories
QuelleIn: College and University, 94 (2019) 4, S.2-9 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0889
SchlagwörterCollege Choice; Decision Making; College Bound Students; Access to Education; Models; Ecology
AbstractThe decisions to go to college and where are life-altering. Accordingly, college choice theory has been a necessary framework for understanding access and destinations in postsecondary education. The author argues for the need to depart from framing college-going around "choice" and puts forth a timely and context-driven alternative to previous college choice frameworks. In particular, the Iloh Model of College-Going Decisions and Trajectories illuminates the bidirectional relationship among three dimensions (information, time, and opportunity). The paper concludes with new directions for researchers, community members, leaders, and practitioners across the P-20 education pipeline. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Collegiate Registrars and Admissions Officers (AACRAO). One Dupont Circle NW Suite 520, Washington, DC 20036. Tel: 202-293-9161; Fax: 202-872-8857; e-mail: pubs@aacrao.org; Web site: http://www.aacrao.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College and University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: