Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrosset, Carol; Evertz, Kathy; Fitzpatrick, Renata
TitelLearning from Writing Center Assessment: Regular Use Can Mitigate Students' Challenges
QuelleIn: Learning Assistance Review, 24 (2019) 2, S.29-51 (23 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-0059
SchlagwörterLaboratories; Writing Achievement; Use Studies; Consultants; Student Satisfaction; Writing Skills; Liberal Arts; College Freshmen; Self Efficacy; English (Second Language); Low Income Students; College Entrance Examinations; First Generation College Students; Grade Point Average; Instructional Effectiveness; Scores; Tutoring; Minnesota; SAT (College Admission Test); ACT Assessment
AbstractTo demonstrate effectiveness, writing centers collect quantitative and/or qualitative information about and from the students who use their services. A broader understanding of effectiveness requires us to consider both direct measures of writing quality and why some students do not use the writing center. This mixed-methods research followed one entry cohort for two years and found that regular use of our Writing Center was correlated with higher grades in writing-rich courses, regardless of student background. Findings regarding one-time visitors indicate that adopting more flexible pedagogies is key in encouraging them to return. (As Provided).
AnmerkungenNational College Learning Center Association. Web site: http://www.nclca.org/tlar
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Assistance Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: