Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpybrook, Jessaca; Anderson, Dustin; Maynard, Rebecca
TitelThe Registry of Efficacy and Effectiveness Studies (REES): A Step toward Increased Transparency in Education
QuelleIn: Journal of Research on Educational Effectiveness, 12 (2019) 1, S.5-9 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1934-5747
DOI10.1080/19345747.2018.1529212
SchlagwörterEducational Research; Databases; Research Design; Database Design
AbstractThe Society for Research on Educational Effectiveness, with funding from the Institute of Education Sciences (IES), has been working to develop and implement a registry for education studies, the Registry of Efficacy and Effectiveness Studies (REES) (https://www. sree.org/pages/registry.php). REES aims to increase transparency, rigor, and replicability of education evaluations. In this brief article, the authors describe how they have structured REES and the implications of this structure in meeting the goals of increasing transparency. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research on Educational Effectiveness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: