Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Myung-sil
TitelBible Classes and the Spread of Literacy Education in Early Twentieth-Century Korea
QuelleIn: Religious Education, 112 (2017) 5, S.542-556 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lee, Myung-sil)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
DOI10.1080/00344087.2017.1297282
SchlagwörterBiblical Literature; Protestants; Christianity; Religious Education; Foreign Countries; Literacy Education; Educational History; Foreign Policy; Student Characteristics; Gender Differences; Age Differences; Student Participation; South Korea
AbstractShortly after the rise of Protestantism in Korea in the 1880s, Bible classes began to be formed to promote the study of Christian scripture. By the mid-1890s, these classes were being widely offered. As a result of The Great Revival Movement of 1907, the need for a system to educate and form new believers became evident. In this article, I examine these Bible classes and discuss their meaning in the educational history of Korea by analyzing the contents of the monthly journal, The Korea Mission Field. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: