Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeurers, Detmar; Dickinson, Markus
TitelEvidence and Interpretation in Language Learning Research: Opportunities for Collaboration with Computational Linguistics
QuelleIn: Language Learning, 67 (2017), S.66-95 (30 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333
DOI10.1111/lang.12233
SchlagwörterComputational Linguistics; Second Language Learning; Second Language Instruction; Cooperation; Evidence
AbstractThis article discusses two types of opportunities for interdisciplinary collaboration between computational linguistics (CL) and language learning research. We target the connection between data and theory in second language (L2) research and highlight opportunities to (a) enrich the options for obtaining data and (b) support the identification and valid interpretation of relevant learner data. We first characterize options, limitations, and potential for obtaining rich data on learning: from Web-based intervention studies supporting the collection of experimentally controlled data to online workbooks facilitating large-scale, longitudinal corpus collection for a range of learning tasks and proficiency levels. We then turn to the question of how corpus data can systematically be used for L2 research, focusing on the central role that linguistic corpus annotation plays in that regard. We show that learner language poses particular challenges to human and CL analysis and requires more interdisciplinary discussion of analysis frameworks and advances in annotation schemes. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: