Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunlosky, John; Mueller, Michael L.
TitelRecommendations for Exploring the Disfluency Hypothesis for Establishing Whether Perceptually Degrading Materials Impacts Performance
QuelleIn: Metacognition and Learning, 11 (2016) 1, S.123-131 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1556-1623
DOI10.1007/s11409-016-9155-9
SchlagwörterEvidence; Memory; Hypothesis Testing; Thinking Skills; Metacognition; Learning; Epistemology
AbstractThe target articles explore a common hypothesis pertaining to whether perceptually degrading materials will improve reasoning, memory, and metamemory. Outcomes are mixed, yet some evidence was garnered in support of a version of the disfluency hypothesis that includes moderators, and along with evidence from prior research, researchers will likely continue to explore the impact of disfluency on reasoning and learning. Toward this end, evidence and discussion from the target articles also suggest recommendations--both explicitly and implicitly--about how to explore this effect: (a) treat disfluency as a hypothesis to be tested and evaluate the disfluency hypothesis against alternatives; (b) pursue multiple replications of any disfluency effects; (c) attempt to measure differences in processing fluency across conditions; and (d) resist labeling manipulated variables with theoretically-laden terms. We expand on these recommendations in the present commentary. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Metacognition and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: