Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJorge-Botana, Guillermo; Luzón, José M.; Gómez-Veiga, Isabel; Martín-Cordero, Jesús I.
TitelAutomated LSA Assessment of Summaries in Distance Education: Some Variables to Be Considered
QuelleIn: Journal of Educational Computing Research, 52 (2015) 3, S.341-364 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6331
DOI10.1177/0735633115571930
SchlagwörterForeign Countries; Distance Education; Regression (Statistics); Plagiarism; Natural Language Processing; Semantics; Computational Linguistics; Rhetoric; Documentation; Undergraduate Students; Psychology; Correlation; Evaluators; Predictor Variables; Spain
AbstractA latent semantic analysis-based automated summary assessment is described; this automated system is applied to a real learning from text task in a Distance Education context. We comment on the use of automated content, plagiarism, text coherence measures, and word weights average and their impact on predicting human judges summary scoring. A first regression analysis showed the independence of interparagraph coherence with respect to superficial text variables, advising its inclusion in a general regression model, along with content, plagiarism measures. The final regression model explains a considerable degree of variability in human judgment of summaries. Finally, we discuss several methodological implications and further applications of the automated summary scoring technique developed in this study. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Computing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: