Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPellegrini, Anthony D.
TitelThe Recess Debate: A Disjuncture between Educational Policy and Scientific Research
QuelleIn: American Journal of Play, 1 (2008) 2, S.181-191 (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1938-0399
SchlagwörterRecess Breaks; Educational Benefits; Interpersonal Competence; Academic Achievement; Standardized Tests; Comparative Education; Foreign Countries; Educational History; Educational Change; Cognitive Processes; Child Development; United Kingdom; United States
AbstractSome devalue recess because they assume it to be a waste of time. There is no theory or empirical evidence to support this point of view. There is, however, abundant and clear evidence that recess has beneficial effects on children's social competence and academic performance. The author tells how his interest in standardized tests led him to years of recess study, compares recess survey findings in the United States to those in the United Kingdom, and summarizes the benefits of recess for school performance. (As Provided).
AnmerkungenThe Strong. One Manhattan Square, Rochester, NY 14607. Tel: 585-263-2700; e-mail: info@thestrong.org; Web site: http://www.thestrong.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Play" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: