Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMadison, Matthew J.; Chung, Seungwon; Kim, Junok; Bradshaw, Laine P.
TitelApproaches to Estimating Longitudinal Diagnostic Classification Models
Quelle(2023), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Madison, Matthew J.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterModels; Cognitive Measurement; Diagnostic Tests; Classification; Longitudinal Studies; Computation; Simulation; Accuracy; Reliability
AbstractRecent developments have enabled the modeling of longitudinal assessment data in a diagnostic classification model (DCM) framework. These longitudinal DCMs were developed to provide measures of student growth on a discrete scale in the form of attribute mastery transitions, thereby supporting categorical and criterion-referenced interpretations of growth. Studies employing longitudinal DCMs have used different statistical approaches to model examinee attribute mastery transitions. Yet, there has not been research that systematically compares the potential advantages and shortcomings of these different approaches. Via simulation, this study compares and evaluates the performance of three different approaches to estimating longitudinal DCMs. Results show that performance is similar in terms of classification accuracy and reliability, but practical considerations and the overall goals of the application should guide the choice of modeling approach. Implications of these results are discussed. [This is the online version of an article published in "Behaviormetrika."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: