Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJitendra, Asha K.; Harwell, Michael R.; Im, Soo-hyun; Karl, Stacy R.; Slater, Susan C.
TitelUsing Regression Discontinuity to Estimate the Effects of a Tier 1 Research-Based Mathematics Program in Seventh-Grade
Quelle(2018), (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 7; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Learning Problems; Schemata (Cognition); Mathematics Skills; Middle School Students; Middle School Teachers; Conventional Instruction; Textbooks; Problem Solving
AbstractThe present study used a regression discontinuity approach to test whether schema-based instruction (SBI) was effective for students identified with varying levels of mathematics difficulties (MD) who received Tier 1 instruction. The performance of these students was compared to similar students who received business as usual Tier 1 instruction. Results indicated SBI on average raised scores regardless of whether a student was categorized as having MD on outcome measures of mathematics problem solving, suggesting that SBI is effective for a wide range of proportional reasoning skills and general mathematical proficiency, which broadens the population of students that could benefit from SBI. Standardized slopes for the treatment effect also provide evidence of the effectiveness of SBI. Implications for practice and research are discussed. [This paper was published in "Exceptional Children" v85 n1 p46-65 2018 (EJ1192718).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: