Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJitendra, Asha K.; Harwell, Michael R.; Karl, Stacy R.; Simonson, Gregory R.; Slater, Susan C.
TitelInvestigating a Tier 1 Intervention Focused on Proportional Reasoning: A Follow-Up Study
Quelle(2017), (38 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntervention; Grade 7; Middle School Students; Middle School Teachers; Mathematics Teachers; Experimental Groups; Control Groups; Mathematics Instruction; Principals; Schemata (Cognition); Mathematical Logic; Problem Solving; Mathematics Achievement; Learning Disabilities; Students with Disabilities; Followup Studies
AbstractThis randomized controlled study investigated the efficacy of a Tier 1 intervention, schema-based instruction (SBI), designed to help students with and without mathematics difficulties (MD) develop proportional reasoning. Twenty seventh-grade teachers/classrooms were randomly assigned to a treatment (SBI) or control (business-as-usual) condition. Participants included 373 students of whom 253 demonstrated MD. A measure of proportional problem solving (PPS) was administered at pre- and post-testing, and at 11 weeks following treatment, along with a general mathematical problem solving measure at pre- and post-testing. For the full sample, posttest differences favoring the treatment group were statistically significant for all measures. For students with MD, posttest differences favored the treatment group for the PPS posttest and PPS delayed posttest, but not for general problem solving posttest. [This paper was published in "Exceptional Children" (EJ1151254) and "Journal of Learning Disabilities" v83 n4 p340-358 2017.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: