Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStephens, Ana; Strachota, Susanne; Knuth, Eric; Blanton, Maria; Isler, Isil; Gardiner, Angela
TitelThe Interplay between Students' Understandings of Proportional and Functional Relationships
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (39th, Indianapolis, IN, Oct 5-8, 2017).
Quelle(2017), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Early Intervention; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Elementary School Mathematics; Mathematical Logic; Mathematics Activities; Mathematics Achievement; Problem Solving; Pretests Posttests; Number Concepts; Mathematical Aptitude; Longitudinal Studies
AbstractThis research explores the interplay between students' understandings of proportional and functional relationships. Approximately 90 students participated in an early algebra intervention in Grades 3- 5. Before the intervention and after each year of the intervention, we evaluated their understandings of proportional and functional relationships. Data revealed that among Grades 4 and 5 students who identified a correct function rule, a higher percentage were unsuccessful solving a proportional reasoning problem than those who were not able to identify a correct function rule. Namely, the data suggest that students' development of functional thinking may interfere with their development of understanding proportional relationships. [For complete proceedings, see ED581294.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: