Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCollins, Hilary; Glover, Hayley; Myers, Fran; Watson, Mor
TitelAutomation in Distance Learning: An Empirical Study of Unlearning and Academic Identity Change Linked to Automation of Student Messaging within Distance Learning
Quelle(2016), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAutomation; Distance Education; Adjunct Faculty; Learning; Open Universities; Electronic Mail; College Faculty; Focus Groups; Commercialization; Organizational Culture
AbstractThis paper explores the unlearning and learning undertaken by adjuncts (Associate Lecturers) during the introduction of automated messaging by the university as part replacement of adjunct pastoral support for students. Automated messages were introduced by the University to standardize the student experience in terms of qualification communications, for example, reminders of forthcoming assessment deadlines. This change in communicative strategy is due to shifting power from a collegial to a managerial culture and practice in supporting distance learning students effectively. This is a university-wide initiative in a bid to improve progression and completion in an increasingly cost-focused higher education environment. The introduction of automated messaging requires adjuncts to learn new processes, and thus unlearn previous organizational routines which impacts upon their academic identity and perceived power within their roles. [For full proceedings, see ED571430.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: