Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSnyder, Robin M.
TitelIdeas on Learning a New Language Intertwined with the Current State of Natural Language Processing and Computational Linguistics
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Association Supporting Computer Users in Education (ASCUE) (48th, Myrtle Beach, SC, Jun 14-18, 2015).
Quelle(2015), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNatural Language Processing; Computational Linguistics; Second Language Learning; Conferences (Gatherings); Translation; Internet; Written Language; Greek; Adult Learning; Computer Software; Computer Assisted Instruction; Learning Experience
AbstractIn 2014, in conjunction with doing research in natural language processing and attending a global conference on computational linguistics, the author decided to learn a new foreign language, Greek, that uses a non-English character set. This paper/session will present/discuss an overview of the current state of natural language processing and computational linguistics intertwined with ideas for using traditional and technology-assisted ways of learning a new language. Included will be practical issues of character set representations, translation technologies, web-based and traditional resources, etc., and ideas on how to immerse oneself in language learning and/or integrate such methods into a class whose goal involves learning a foreign language. [For the full procedings, see ED571252.] (As Provided).
AnmerkungenAssociation Supporting Computer Users in Education (ASCUE). 1513 Magnolia Drive, Surfside Beach, SC 29575. Tel: 606-218-5308; Fax: 606-218-5184; e-mail: president@ascue.org; Web site: http://www.ascue.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: