Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUnger, Karen V.
InstitutionSubstance Abuse and Mental Health Services Administration (DHHS/PHS)
TitelThe Evidence. Supported Education: A Promising Practice. Evidence-Based Practices KIT (Knowledge Informing Transformation)
Quelle(2011), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Educational Opportunities; Evidence; Stakeholders; Mental Disorders; Supported Employment; Employment Programs; Best Practices; Educational Practices; Literature Reviews; Community Based Instruction (Disabilities); Transitional Programs; Educational Resources; Citations (References); Job Skills; Job Training; Program Implementation; Models; Mental Health Programs
AbstractSupported Employment is an evidence-based practice that helps people with mental illness find and keep meaningful jobs in the community. Given these outcomes the challenge for Supported Employment programs is to rethink the emphasis on immediate work for everyone and help consumers utilize appropriate education and training opportunities available in their communities so they can, over time, qualify for skilled jobs and professional careers (Baron & Salzer, 2000; Bond et al., 2001). This paper introduces all stakeholders to the research literature and other resources on Supported Education. This booklet includes the following resources: (1) Review of the research literature; (2) Selected bibliography for further reading; (3) References for the citations presented throughout the KIT; and (4) Acknowledgments of KIT developers and contributors. (ERIC).
AnmerkungenSAMHSA's National Clearinghouse for Alcohol and Drug Information (NCADI). P.O. Box 2345, Rockville, MD 20847-2345. Tel: 800-729- 6686; Tel: 301-468-2600; Web site: http://ncadi.samhsa.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: