Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTomlinson, Carol Ann; Ford, Donna Y.; Reis, Sally M.; Briggs, Christine J.; Strickland, Cindy A.
InstitutionNational Association for Gifted Children, St. Paul, MN.; National Research Center on the Gifted and Talented, Storrs, CT.
TitelIn Search of the Dream: Designing Schools and Classrooms That Work for High Potential Students from Diverse Cultural Backgrounds
Quelle(2004), (222 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgram Descriptions; Gifted; Curriculum Development; General Education; Student Subcultures; Student Diversity; Multicultural Education; Academically Gifted; Cultural Differences
AbstractThis book offers guiding principles for culturally diverse environments and curricular choices to support multicultural inclusiveness. Case studies provide examples of exemplary gifted education programs, emphasizing the aspects of the program that best respond to diverse student populations. Subsequent chapters on gifted and general education programs for culturally diverse learners provide an extensive resource for educators and parents seeking programs that are sensitive to the needs of diverse learners. Program descriptions include contact information, curriculum emphasis, identification, grade levels served, and the uniqueness qualities of the program. ["In Search of the Dream" was also published by the National Research Center on the Gifted and Talented.] (ERIC).
AnmerkungenNational Association for Gifted Children. 1707 L Street NW Suite 550, Washington, DC 20036. Tel: 202-785-4268; Fax: 202-785-4248; e-mail: nagc@nagc.org; Web site: http://www.nagc.org/index.aspx?id=34&pb.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: