Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionKansas State Dept. of Education, Topeka.
TitelCollective Wisdom: An Anthology of Stories and Best Practices for Educating Students with Severe Disabilities and Deaf-Blindness.
Quelle(2001), (63 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Problems; Change Strategies; Deaf Blind; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Humanistic Education; Interpersonal Communication; Research Utilization; Self Determination; Sensory Experience; Severe Disabilities; Teacher Collaboration; Teamwork; Theory Practice Relationship
AbstractThis anthology was written by a group of Kansas educators and others with knowledge about the special needs of children with severe disabilities and deaf/blindness. The book was created to describe effective educational practices for these students identified by research and to serve as a resource for teachers and parents. The anthology is divided into eight topical sections, each of which includes a personal story or vignette and a summary of best practices related to the topic. The eight sections address the following best practice areas: (1) belonging; (2) self-determined lives: values, planning, and transition; (3) collaborative teaming and systems change, working together for change; (4) teaching and learning; (5) life activities, adaptations, and supports; (6) communication; (7) positive behavioral supports; and (8) sensory experience. (Contains approximately 100 references.) (DB)
AnmerkungenUniversity of Kansas, Center for Research, INC., Beach Center on Disabilities-INKS (Inclusive Network of Kansas), 1200 Sunnyside Ave., 3150 Haworth Hall, Lawrence, KS 66045-7534 ($5). Web site: http://www.ku.edu/~inks/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: