Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRuddock, Karen
InstitutionDublin Univ. Trinity Coll. (Ireland). Centre for Language and Communication Studies.
TitelAn Argument for the Use of Authentic Texts with Beginners of Japanese as a Foreign Language. CLCS Occasional Paper No. 58.
Quelle(2000), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0332-3889
SchlagwörterCommunicative Competence (Languages); Elementary Secondary Education; Higher Education; Japanese; Learning Strategies; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods; Uncommonly Taught Languages
AbstractThis paper argues that the use of Japanese authentic texts in the Japanese second language classroom is superior to using texts written for pedagogical purposes. Authentic texts are very useful teaching tools, even for beginners. They are more interesting, because they have been written for a communicative purpose and their content promotes the desire to acquire greater fluency. Authentic texts also motivate the learner to learn to read Japanese characters from the beginning of instruction. The paper discusses the learning of Japanese orthography. Communicative philosophy assumes that every dimension of learning should be appropriate to students needs, expectations, and experiences on the one hand and the realities of communication in the target language on the other. This can be realized through the use of authentic texts. (Contains 41 references.) (KFT)
AnmerkungenThe Secretary, Centre for Language and Communication Studies, Trinity College, Dublin 2, Ireland.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: