Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan Weelie, Daan; Wals, Arjen E. J.
TitelEducation for Sustainability, Biodiversity, Ill-Definedness and Respect for Pluralism.
Quelle(2000), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiodiversity; Biology; Conservation (Environment); Curriculum Development; Decision Making; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Foreign Countries; Learning Activities; Sustainable Development; Netherlands
AbstractThis paper presents a research project that investigates the values and uses of biodiversity. It was jointly investigated by the Wageningen Agricultural University and the University of Utrecht. The study engages a research-based stepping stone procedure for curriculum developers and educators in the (re)designing of teaching and learning in both formal and non-formal education. As a part of environmental education, sustainability education helps in critical decision making. The evolution from nature conservation education to environmental education to education for sustainable development can be characterized by the increasing awareness of the need for self-determination, democratic processes, and linkages between environmental and social equity. This research investigates the multilevel question, "What are the basic criteria, guidelines, principles, and constraints when developing the theme of biodiversity from an environmental education perspective?" Four main research tools have been used that include expert consultations, literature review, Delphi-study, and action research. (Contains 30 references.) (YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: