Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWebster, William J.; Mendro, Robert L.; Orsak, Timothy H.; Weerasinghe, Dash
TitelAn Application of Hierarchical Linear Modeling to the Estimation of School and Teacher Effect.
Quelle(1998), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Estimation (Mathematics); Mathematical Models; School Effectiveness; Teacher Effectiveness
AbstractThis paper provides a concise summary of 10 years of research into defining appropriate statistical models for estimating school and teacher effect on student learning and other important educational outcomes. It discusses criteria for judging models and presents the formulae for the two-stage, two-level student-school hierarchical linear modeling (HLM) model that is the model of choice for estimating school effect and the two-stage, two-level student-teacher HLM model that is the model of choice for estimating teacher effect. Finally, a brief discussion is provided on criterion variables and the methods by which they are weighted, predicted, and aggregated in the school and teacher effectiveness system. (Contains 1 figure and 39 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: