Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReyhner, Jon
TitelStrategies for Keeping Indigenous Languages Alive.
Quelle(1998), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; American Indian Languages; Bilingualism; Educational Needs; Indigenous Populations; Language Maintenance; Native Language Instruction; Uncommonly Taught Languages
AbstractThis paper synthesizes ideas expressed in 25 papers from the 1997 Fourth Annual Stabilizing Indigenous Languages Symposium (Flagstaff, AZ) on teaching indigenous languages and argues that American Indian languages in particular should be maintained through the schools, not at the expense of the learning of English and not simply for archival reasons, but because they are conduits for indigenous cultures that have real value in the modern world. It is proposed that American Indian communities have a hierarchy of needs based on the current health of the corresponding language. The indigenous language requires differential interventions to strengthen and maintain its health. A chart of interventions is provided. For academic success in the language beyond the fourth grade level, students must expand their language knowledge from primary discourse (conversational proficiency) to secondary discourse. Teacher education is critical in this area, as is the value given overtly to the language. No one community or school has the answers to keeping an indigenous language alive, but through sharing successes and learning from failures, their extinction can be averted. Contains 29 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: