Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis-Wiley, Patricia; Cozart, Angela
TitelBlock Scheduling in the Secondary Arena Part II: Perceptions from the Inside.
Quelle(1996), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlock Scheduling; Curriculum Design; High Schools; Parent Attitudes; Retention (Psychology); School Schedules; Student Attitudes; Time Blocks; Time Factors (Learning)
AbstractThe block schedule is fast becoming the new instructional delivery format of choice for the 1990s in American secondary schools. This paper presents findings of a study that examined the effects of changing from a six-period day to a four-block schedule on two large high schools in Knox County, Tennessee. Part I of the study examined the perceptions of the two schools' administrators and teachers. Part II surveyed 150 parents and 300 students at the two high schools. In general, students reported moderate satisfaction with the block schedule. The majority of students were ambivalent about returning to the six-day schedule. Both parents and students expressed concerns about the effects of learning in a fast-paced, abbreviated period of time on long-term retention of content. Appendices contain copies of the parent and student questionnaires. (Contains 21 references.) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: