Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Education Commission on Time and Learning, Washington, DC.
TitelPublic Hearing, National Education Commission on Time and Learning Highlights (4th, Santa Monica, California, March 24-26, 1993).
Quelle(1993), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRecht; Elementary Secondary Education; Extended School Day; Extended School Year; Hearings; International Education; Nontraditional Education; School Schedules; Time Factors (Learning); Time Management; Year Round Schools
AbstractThe National Education Commission on Time and Learning (NECT&L) is an independent advisory body authorized by Congress by Public Law 102-62, the Education Council Act of 1991. The commission is undertaking a comprehensive review of the relationship between time and learning in elementary-secondary education. This paper summarizes the proceedings of a hearing which studied the cost implications of time use. The following five themes emerged from the discussion: (1) American education in an international context; (2) the reinvention of schools and how to link them to communities; (3) time management; (4) financial implications of extending the school day or year; and (5) year-round schooling as a model. One figure and a list of participants are included. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: