Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavies, Patrick T.; Myers, Robin L.
TitelChildren's Moods as Organizers of Response Patterns to Interadult Conflict.
Quelle(1993), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAffective Behavior; Childhood Attitudes; Conflict; Early Childhood Education; Emotional Response; Interpersonal Competence; Moods; Psychotherapy; Young Children
AbstractThis study examined how children's emotions affect their responses to adult conflict. A total of 64 children aged 4 through 8 heard a simulated interadult conflict in the next room after they were induced to feel angry, sad, happy, or "just O.K." Assessments of children's affect, cognitions, and behaviors consistently revealed that children in sad and angry moods exhibited the most sensitivity, behavioral dysregulation, and distress in response to the adult conflict. Positive emotional arousal, on the other hand, had a protective effect on certain dimensions of children's functioning during adult discord. Findings are discussed as support for the idea that negative emotional arousal and dysregulation are contributing mechanisms in the relationship between angry environments and child psychotherapy. (Author/MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: