Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEpstein, Joyce L.; und weitere
InstitutionCenter on Families, Communities, Schools, and Children's Learning.
TitelTIPS: Teachers Involve Parents in Schoolwork. Language Arts and Science/Health. Interactive Homework in the Middle Grades. Manual for Teachers.
Quelle(1992), (58 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Health Education; Homework; Junior High Schools; Language Arts; Middle Schools; Parent Participation; Parent Role; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Program Design; Program Implementation; Science Education; Student Evaluation; Student Role; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractDesigned to help teachers promote a teacher-parent partnership process, this manual describes the Teachers Involve Parents in Schoolwork (TIPS) program in language arts, science, and health. The manual covers the TIPS Interactive Homework Process, focusing on overcoming obstacles, TIPS activities, the process of informing parents, and students' roles. A detailed description about ways to develop, implement, and evaluate a TIPS homework project is provided, and answers to 10 commonly asked questions that teachers and parents ask about TIPS interactive homework, and other types of parent involvement, are given. Appendices include descriptions of sample activities for language arts, science, and health, and a summary of research results on parent involvement. Ordering information for TIPS prototype activities in elementary math and science, and middle school language arts, science, and health, is included. (MM)
AnmerkungenCenter on Families, Communities, Schools and Children's Learning, Johns Hopkins University, 3505 North Charles Street, Baltimore, MD 21218 ($6).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: