Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDunifon, William S.
InstitutionIllinois Association of Deans of Public Colleges of Education.
TitelA Proposal for Revision of the General Education Requirements for an Illinois Teaching Certificate.
Quelle(1986), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Degree Requirements; Elementary Secondary Education; General Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Certification; Teacher Education Programs; Illinois
AbstractThis paper presents recommendations for revision of the current general education requirements for an Illinois teaching certificate. These recommendations concern the following areas of the curriculum: (1) American history; (2) American government; (3) psychology; (4) biological science; (5) communications; (6) humanities; (7) literature; (8) mathematics; (9) non-western civilization; (10) physical science; and (11) social science. Recommendations are made on the explicit number of semester hours that should be devoted to selected subjects in this curriculum by elementary and early childhood education majors and secondary education majors. Pie charts illustrate the current curriculum requirements and the recommended changes. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: