Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKugelmass, Judy W.
TitelIntegration in a Segregated School: A Study in Contradictions.
Quelle(1982), (37 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Elementary Education; Emotional Disturbances; Mainstreaming; Program Descriptions; Program Effectiveness; Special Classes; Urban Education
AbstractThe paper describes an inner city elementary program for mainstreaming seriously emotionally disturbed (SED) students. It is suggested that the program, despite sharing the building with nonhandicapped students, is really physically segregated, and that rigid use of the Distar curriculum does not prepare the student for later creative problem solving. Contradictions between labels of SED and the existence of severe learning deficits are noted, as are questions on the use of physical punishment. The basic question, whether students could ever be successfully integrated into a white middle class school with white middle class expectations, is said to remain unanswered. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: