Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHelge, Doris
InstitutionWestern Washington Univ., Bellingham. National Rural Development Inst.
TitelEstablishing an Empirically Determined National Rural Education Research Agenda.
Quelle(1985), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Federal Programs; Government Role; National Surveys; Needs Assessment; Program Implementation; Research Needs; Researchers; Rural Education
AbstractRural schools, which comprise 67% of the nation's school systems, experience distinct educational environments and have unique strengths and weaknesses. Quality research to assess the effectiveness of rural education has been hampered by inconsistently applied definitions of "rural" and inadequate data to compare rural and urban districts. A study conducted in 1984 by the National Rural Education Research Consortium was the first comprehensive national effort to derive an empirical data base for rural education research priorities. This synthesis of the larger study reviews methodology, lists the nine resulting research priority clusters and the questions related to each cluster, and outlines implications for federal government, state agencies, higher education institutions, rural schools and students, and data dissemination. The nine rank-ordered research clusters are listed as rural school effectiveness, governance and finance, staff training needs (technology as a resource), teaching styles and incentives, field-based personnel preparation, preservice preparation, personnel recruitment and retention, school-community interaction, and rural versus non-rural factors. (LFL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: