Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrager, Alan M.; Freeman, Colleen
TitelA Content Area Writing Lab for Preservice Teachers and Second Language Learners.
Quelle(1985), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContent Area Writing; English (Second Language); Higher Education; Native Speakers; Preservice Teacher Education; Reading Comprehension; Teaching Methods; Writing Instruction; Writing Skills
AbstractA description is given of a writing lab in which teacher education students from a content area reading class helped English-as-a-second-language (ESL) learners improve their writing. The activity employed an instructional technique called "reformulation." First, each ESL student wrote a relatively short essay (300-400 words) on a selected topic. Next, a copy of each essay was given to a native speaking student teacher who "reformulated" it, i.e., re-wrote it without altering the content, yet changed it from beginning to end to sound as native-like as possible. Third, each ESL student worked together with the native speaker comparing the reformulated version with the original and produced a final version of the essay. A verbatim example of a segment of an original essay, its reformultion, and re-write is provided. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: