Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPigge, Fred L.; Reed, Patricia L.
TitelA Follow-up Study of Teachers' Needs, Proficiencies, and Sources of Proficiencies.
Quelle(1985), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Competence; Elementary Secondary Education; Job Analysis; Job Performance; Needs Assessment; Preservice Teacher Education; Rural Schools; Teaching Experience; Teaching (Occupation); Teaching Skills; Urban Schools; Vocational Followup
AbstractA total of 694 1976-1980 graduates of Bowling Green State University (Ohio) teaching in rural, urban, and suburban settings, representing elementary, secondary, specialized and special education fields, and having from one to five years of teaching experience comprised the sample for this study. Responses of these teachers to a 19-item questionnaire pertaining to teachers' needs, proficiencies and sources of proficiencies provided the data base from which the following questions were answered: (1) For which competencies do teachers indicate high need? high proficiency? low need? low proficiency? (2) For which competencies are there large, moderate, small, or negligible discrepancies between teachers' needs and proficiencies? (3) What are the relationships between teachers' needs and proficiencies? (4) Do these relationships vary according to setting? field? experience? (5) What sources do teachers indicate contribute most to their proficiency? the least? and (6) Do sources of teachers' proficiency vary by setting? field? experience? (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: