Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOsguthorpe, Russell T.; und weitere
InstitutionBrigham Young Univ., Provo, UT. David O. McKay Inst. of Education.
TitelReverse-Role Tutoring: The Effects of Handicapped Students Tutoring Regular Class Students.
Quelle(1985), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCross Age Teaching; Elementary Education; Interpersonal Competence; Learning Disabilities; Mental Retardation; Peer Acceptance; Reading Instruction; Self Esteem; Tutoring
AbstractTwo studies investigated effects of programs in which handicapped students tutored regular class students. In study 1, 39 fourth to sixth grade learning and behaviorally handicapped students tutored regular class first graders in reading. In study 2, 17 intellectually handicapped students tutored regular class peers in sign language. Comparing tutors' performance with that of other handicapped students in appropriate comparison groups, results showed that tutors scored higher on reading achievement (study 1) and experienced more social acceptance (study 2) than students who did not tutor. While measures of general self-esteem were similar for both tutors and nontutors, tutors in study 1 scored higher on specific subscales assessing their perception of ability in reading/spelling and general academic ability. Results suggested that handicapped students would make more academic and personal/social progress if they were to spend some regularly scheduled time tutoring other students from the regular classroom. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: