Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Scott W.; Yakimowski, Mary E.
TitelA Reanalysis of the WISC-R Factorial Structure of Gifted Children.
Quelle(1984), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdmission Criteria; Cognitive Processes; Elementary Secondary Education; Factor Analysis; Factor Structure; Gifted; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Talent Identification; Test Validity; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractThe purpose of this study was to replicate previous factor analytical studies of the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) employing children identified as gifted. However, rather than using the IQ criterion, a child's 11 WISC-R subtest scores were included in the analysis. Subsamples of gifted (as classified by local school districts) and average children were created from 599 WISC-R protocols contributed by 25 school psychologists. A Principal Components Factor Analysis with a Varimax rotation yielded different factor solutions: (1) the average sample yielded two factors, verbal ability and perceptual organization, which are consistent with Weschler's findings; and (2) the gifted sample yielded four factors, identified as perceptual organization, verbal ability, acquisition of knowledge, and alertness and attention to detail. These differences in factor structures suggest major differences in the cognitive processes of gifted and average students. Gifted program selection procedures focusing only on IQ scores may be inappropriate. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: