Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHirsh-Pasek, Kathy; Freyd, Pamela
TitelWhat Deaf Individuals Bring to the Reading Task: A Focus on Word Identification Strategies.
Quelle(1983), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cues; Deafness; Decoding (Reading); Elementary Secondary Education; Finger Spelling; Morphology (Languages); Reading Instruction; Vocabulary Skills; Word Recognition
AbstractThe paper examines the role of morphological (word) cues in reading and considers the implications for deaf students. Theories on the importance of decoding and morphological comparison in competent reading comprehension are reviewed, and studies on how successful deaf readers learn morphological cues are described. Findings show that deaf readers use systems analogous to "sounding out the word" (by mouth movements and translation into finger spelling). The use of the finger spelling strategy is suggested as a way to help deaf students identify more sight vocabulary. Further results are cited to show that deaf Ss can detect morphological regularities between words. The paper concludes with suggestions for helping deaf students improve both their finger spelling decoding and their ability to understand morphological relatedness. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: