Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchwartz, Elizabeth K.
InstitutionLancaster-Lebanon Intermediate Unit 13, Lancaster, PA.
TitelMusic and the Mainstreamed Child: A Practical Approach.
Quelle(1982), (36 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Behavior Problems; Disabilities; Mainstreaming; Music Activities; Music Therapy; Social Adjustment; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractA music specialist presents guidelines for using music to help integrate handicapped children into mainstreamed settings. Basic concepts regarding the nature of disability and the possible options for mainstreaming are considered. She addresses eight types of problems which may be exhibited by handicapped students and suggests musical ideas for each type: physical problems, sensory problems, perceptual/processing problems, motor problems, communication/language problems, cognitive problems, behavior problems, and social problems. A final section addresses the awareness, attitudes, methods and materials, and teaching strategies necessary for adapting music to the mainstreamed setting. (CL)
AnmerkungenArts in Special Education Project of Pennsylvania, 236 Union Deposit Mall, Harrisburg, PA 17111 ($2.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: