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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Avoidance as a strategy for error-free production in a second language is shown to be unavailable to the student when the second language is linguistically similar to the native language. In avoidance, the student "steers around" those aspects of the grammar of the target language with which he/she is unfamiliar. By restricting linguistic production to those aspects of the language over which he/she has mastery, the student attempts to avoid all errors. However, in attempting to communicate an idea in a second language similar to his/her native language, the student will be forced to rely on that similarity in choosing a mode of expression within his/her grasp; the possibility that the successful execution of that mode will differ in the target language from the native language entails risk for the student, who is likely to make a phonological, morphological, or syntactic error. Moreover, the similarity between the two languages provides, through conceptual proximity, alternative pathways to error-free production. The coexistence of hazardous (learning-inhibiting) and secure (learning-enhancing) spheres in the grammar of the second language indicates directions for learning strategy and teaching methods. The latter will involve a certain amount of drill and multisensory reinforcement. (JB)
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Standortunabhängige Dienste
Louda, Svata: Avoidance Ruled Out by Similarity. 1981.
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