Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlinzing, Hans Gerhard; Klinzing-Eurich, Gisela
TitelTeacher Training for Interactive Teaching.
Quelle(1981), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Feedback; Foreign Countries; Interaction Process Analysis; Microteaching; Student Behavior; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Education; Teaching Skills; Training Methods; Flanders System of Interaction Analysis
AbstractA Minicourse on Flanders' Interaction Analysis was adapted and re-developed for use in West German teacher training institutions, and evaluated in several studies with pre- and inservice teachers. The Minicourse incorporates the microteaching components of discrimination training, laboratory teaching experience, and feedback. The results of four sets of studies show that teachers can be trained to code classroom events using Flanders' Interaction Analysis System in a relatively short time, but that this discrimination training is only a first step and not effective when aiming at actually changing classroom behavior. For this purpose additional laboratory experience including extended feedback proves to be more promising. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: